ŚCIEŻKA PRZYJMOWANIA UCZESTNIKÓW

Na wstępie osoba ubiegająca się o przyjęcie do placówki kontaktuje się z Dyrektorem ŚDS, który określa możliwość przyjęcia do placówki (np. otrzymuje informacje o zasadach funkcjonowania Domu, wymogach formalnych, wolnych miejscach, terminie przyjęcia, itp.)

Po wstępnym zakwalifikowaniu kandydat na uczestnika kompletuje potrzebne zaświadczenia i dokumenty, składa je do ośrodka pomocy społecznej w miejscu zamieszkania.

Wymagane dokumenty: 

Wniosek o przyjęcie do ŚDS im. św. Kingi w Tarnowie.

Zaświadczenia lekarskie:

  • lekarza specjalisty (psychiatry/neurologa),
  • lekarza pierwszego kontaktu (lekarza rodzinnego)
  • aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności.

Wymagane dokumenty składa się w Ośrodku Pomocy Społecznej – właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o skierowanie. (Rozp. MPiPS z dnia 9 grudnia 2010 r. §7 – Dz.U. 2010 nr 238 poz. 1586).

 

Dalsza procedura: 

Po wpłynięciu wniosku do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, do domu kandydata na uczestnika ŚDS przychodzi pracownik socjalny na wywiad środowiskowy, celem ustalenia odpłatności za korzystanie z usług ŚDS.

Decyzję administracyjną o skierowaniu do ŚDS w Tarnowie wydaje Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Tarnowie, przy Al. M.B. Fatimskiej 9.

Pierwsza decyzja kierująca do ŚDS jest wydawana na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. Jest to czas kiedy zespół wspierająco – aktywizujący ŚDS przygotowuje diagnozę i ocenia możliwości uczestnika a także przygotowuje Indywidualny Plan Postępowania Wspierająco – Aktywizujący (IPPWA).

Po dokonaniu oceny i zaproponowaniu uczestnikowi indywidualnie przygotowanego programu postępowania (IPPWA), Dyrektor ŚDS kieruje pismo do Dyrektora MOPS w Tarnowie o wydanie kolejnej decyzji na czas niezbędny do realizacji założonego planu postępowania – IPPWA.